Skolan

Idag ar det andra skoldagen. Igar fick vi gora ett test sa man skulle komma i ratt grupp, jag kom i den avancerde gruppen :P Igar var det bara jag och en till, Joseph fran Schweitz som ar +30 ar. Idag var vi fyra i klasen, tva tjejer till fran Schweitz som ar i min alder. Var larare Mark ar riktigt rolig han ar runt 30 och vi har valdigt kul pa lektionerna dar vi mest pratar och diskuterar olika saker.

Jag ar den anda (!!!) svensken i skolan, som heter Torquay International School (TIS). Denna veckan ar det manga som kommer fran Schwetz och dar ar en klass fran Lichtenstein som ar 16-18 ar (dar Jaquline ingar) som ocksa ar ganska manga. De ar de yngsta pa skolan, Janet berattade att det var ganska ovanligt att personer under 18 kom hit. Jag har ocksa traffat folk fran Frankrike, Sydkorea, Kina, Japan och Spanien.

Eftersom jag ar anda svensk sa far jag prata hur mycket engelska som helst vilket ar toppen! Jag borjar till och med tanka pa engelska, bara att skriva i bloggen kanns konstigt. (Hmm undra om jag kommer prata som Victoria Silvstedt nar jag kommer hem?) I skolan finns datorer som vi far lana hur mycket vi vill sa det ar ocksa bra. Det ar en liten och mysig skola sa det ar latt att fa kontakt med andra studenter.

Nu maste jag ut i solskenet, men ska forsoka skriva lite imorgon ocksa, see you!!!

Kommentarer:

1 Sanna:

skriven

Kul att du verkar ha det så bra, är lite smått avundsjuk :P Hoppas du får en fortsatt bra tid!!

2 Göran:

skriven

Det låter verkligen som du har det bra. Vad kul! Det hade varit kul att komma till Torquay nån gång. Håkis berättade att han har varit på bilsemester på sydkusten för 20 år sen.

3 Ylva:

skriven

kul att ni blivit fler i klassen. Du kan kanske träna på din tyska också, eller lära dig lite franska.

4 Emelie:

skriven

Det verkar hur kul och bra som helst ju :D

Fortsätt ha det så!

Kram

5 Py:

skriven

härligt att du har det bra! jag är lite avis faktiskt :)

Kommentera här: