Året som gått, Del 2: Resor

När jag bestämde mig för att ta ett år ledigt så var huvudsyftet att jag skulle ut och resa. Hade inget planerat, men hade många planer. I slutet av sommaren drog planeringen igång på riktigt. Det var härligt för det kändes som man kunde göra vad man ville, att allt var möjligt. Såklart styrde pengarna en del, men det skulle lösa sig på något sätt. Tyvärr blev det inget av med resan till Asien eller Australien. Jag ville inte åka själv och hitta någon som vill samma som en själv, med samma förutsättningar är mycket svårt att hitta. Resan var så gått som bokad vid två tillfällen, men något kom emellan. Måste erkänna att jag tyckte synd om mig själv vid något tillfälle när planerna inte klaffade... Men det är absolut inget jag tänker på längre, de mesta av pengarna som jag jobbat ihop finns kvar så som världen finns kvar att utforskas till ett senare tillfälle :)

Resa blev det ändå, om än andra delar av världen :P

TUNISIEN

Från början var jag inte inbokad på denna resan, som bokades redan ett år i förväg, men eftersom jag inte visste vad jag gjorde denna hösten så var det tänkt att resten av familjen skulle åka. Men när det började dra ihop sig så skulle det ju vatt kul att följa med. Vi kollade upp möjligheterna för en sen bokning, och det gick efter lite fixande och trixande (från pappas sida). Grejen var den att flyget som min familj skulle ta från Göteborg var fullt, men det fanns plats i Norrköping på ett plan. Så mindre än en vecka innan avfärd så bokade jag också in på resan! Sen begav jag mig självandes upp med tåg X2000 till Norrköping, tog fel buss så jag kom till Söderköping, tog rätt buss till Norrköpings flygplats för att sedan flyga ner och möta upp familjen på hotellet :) Jättehärlig vecka + att man fick lite egen resevana.

TYSKLAND
Det blev en resa till Weisen Häuser Strand inklämd i juletid tillsammans med småkusinerna. Och så blev det julmarknad i Lübeck. Mysigt :)

ÖSTERRIKE


St ANTON!!! Wiee! Helgalet och superbra! Jag och Py ville iväg på en skidresa och tänkte ta en restresa i januari. Men så hittade vi en annons på Blocket om några som sökte två stycken till deras resa eftersom två från deras resesällskap hade hoppat av. Det var St Anton och det var vecka 4:a Perfekt! Vi mejlade på annonsen och efter några veckor höder dem av sig och undrade om vi fortfarande var intresserade, klart! Vi bestämde träff i Malmö en gång innan vi gav oss ner i en minibuss med tirolermusik dunkande i högtalarna. Där nere delade vi på en stor fin villa nära backen. Jag fyllde också 20 år denna veckan och fick en perfekt födelsedag.

ÖSTERRIKE

Ischgl! Ännu en resa där jag åkte med på ett bananskal. Vecka 8, sportslovsveckan så hade familjen bokat in sig på skidresa coh några veckor innan så fixades även jag med ^^ Tåg ner, åkte överrallt nästan och massor med byten, men tillsut var vi nere och fick en kanonvecka tillsammans med andra Ängelholmsfamiljer som också var där. Grym afterski (nästan lika bra som Stanton) och super väder (mkt bättre än Stanton)! Absolut ett ställe att komma tillbaka till.

ENGLAND


Det bästa jag någonsin gjort! Helt otroligt att redan när Janet hämtade mig på stationen i Torquay och lärde mig min första engelsk-lektion att man körde på vänster sida (när jag tänkte sätta mig i förarsätet) så hade jag en känska att allt skulle bli sååå bra! Den lyckokänslan höll i sig hela vistelsen åhh vad jag blir glad när jag tänker på allt!!

TYSKLAND
Ännu en Weisen Häuser vistelse med Hansa Park. Skoj!

Kommentera här: