Året som gått, Del 4: Kaniner

Kaninfronten har varit ganska lugn det senaste året. Jag har kunnat umgås med dem lite mer än när jag gick i skolan och orkat dra iväg på fler tävlingar (i alla fall på hösten och sommaren 08). Tyvärr har inte min kanin-kompanion följt med så mycket som tidigare och det har varit lite tråkigt att för det mesta dra iväg själv med hela vår kaninskara. Kaninernas framgångar i tävlandet har inte varit så stora, Koppe är den som har utvecklats bäst och klarar sig galant i msv-klassen.



Den största framgången har våra uppfödningar stått för, och dem blir man lika glad för som om ens egan kaniner placerar sig :) Det bästa som hände var den så kallade "planerade tjuvparningen" mellan Koppe och Betty. (alltså en planerad kombination men inte bestämt när den skulle ske.) Ungarna kom på min studentdag och de är helt fantastiska! Både Louie och Rocky plockar pinnar och går uppåt i klasserna. Ville har plockat pinnar på rad och kommit upp i svår och Epadalens Hoppkaniner har fått sin första Elit-kanin i banklassen via Epadalens Zera, som dessuton klarar sig galant och kämpar om cert! Som sagt så vann vår uppfödning tävlingen Lilla Breeders Trophy, helt otroligt stort för oss! :D



Men det har hela tiden kännts osäkert vad som händer till hösten för min del. Hur mycket tid kommer jag kunna tillbringa med kaninerna?? Det är frågan som jag har varit mest orolig över av alla frågor angående mitt studerande. Jag vet fortfarande inte svaret, jag vet att kaninerna kommer ha det bra även fast inte jag är där men jag vill ju vara det..

Kommentera här: