Skolstart

Om två veckor har jag börjat skolan!! Ska bli roligt även fast det är mycket som inte är fixat ännu... typ någonstans att bo..

Något som var väldigt skönt förra året när man inte skulle börja skolan utan bara fortsätta sitt lunkande liv var att slippa "skolstartsyndromet". Varje gång man kommer tillbaka till skolan efter sommaruppehållet så vill man att det ska ha skett förändringar i sitt liv och utseende och att det är många saker som man vill ha gjort och köpt innan. Det blir en nystart. Det har alltid varit så när man kommer tillbaka från sommarlovet så ska man ha en ny väska, nya pennor, ny almanacka, ny frisyr, nya kläder, nya skor mm. Det var riktigt spännande att komma tillbaka också och träffa alla klasskompisarna igen, vissa kände man inte igen. Pojkarna kunde ha växt flera decimeter och någon kan ha börjat umgår i helt andra vänskapskretsar än innan lovet.

Nu har jag fått tillbaka detta "syndromet" men det är inget fel med det, alla måste få chanser till nystarter att förbättra sitt liv och anpassa sig till förändringar. Innan skolan börjar så är det mycket praktiskt att fixa, jag vill gärna hitta ett studentrum, köpa en dator, anteckningsblock, almanacka klippa ny frisyr och om jag nu får ett rum så är det massor med saker som ska fixas med det antagligen. Jag vill också klippa mig ^^


Bild från helgens strapatser i småland med ninisarna :) Detta är duktiga Zera!

Kommentera här: