Kan-kan-kaniner?

Vet inte riktigt vad jag ska skriva här nu. Det kändes både roligare och viktigare att skriva när jag förberedde mig för England resan och såklart när jag var i England, när man visste att folk där hemma bara satt och väntade på att man skulle lägga ut något om sin resa :)

Nu är det bara mitt vanliga liv som pågår, inget större projekt i det närmaste. Mitt pågående liv vill jag inte heller gå in på för mycket, vill hellre berätta vad som händer när någon frågar eller när man träffar någon öga mot öga.

Men jag kan ju säga vad som är mest just nu: Kaninerna! Okej det är inte så konstigt, det har egentligen alltid varit kaninerna som har varit mest och störst i mitt liv. Men denna våren har jag gjort mycket annat så mitt huvud har fyllts till större delen av annat än just kanintänk, vilken är ganska ovanligt hehe. Men just nu är jag i kaninperiod igen, inget mig emot, jag är ju van hehe.
 
Efter helgen i Tollarp som var så mysig så är jag extra glad: Epadalens Hoppkaniner vann Lilla Breeders Trophy!  Jag kan knappt fatta det, det blev som en nytändning igen även fast våra egna kaniner inte tog en enda placering den helgen så var det så mycket annat som blev bra. Många fina lopp, är extra nöjd med Kungen och Koppes fina insatser på söndagen och Zeras Elitklassning och den helt otroligt fina debuten och Ville som hoppade sina livs bästa lopp på tävling, jag blir så glad när jag tänker på det :) Sen allt omkring är minst lika viktigt, alla kompisar, den mysiga miljön att bara vara gör att man tycker kaninhoppning är helt rätt!



En annan sak också angånde kaninintresset. Jag har aldrig riktigt kännt att jag skulle vilja ha ett annat djur än just kaniner som typ hund och katt. I framtiden vill jag ha men inte just nu har jag alltid tänkt, eftersom jag har varit rädd att mitt intresse för kaninerna skulle svalna om jag hade något "större" djur att bry mig om. Okej, en katt har jag alltid velat ha, men aldrig så mycket att jag tjatat eller på något sätt försökt skaffa en. Förutom nu, när mamsen vill skaffa katt. (Typiskt att de ska skaffa den lagom till jag flyttar hemifrån...) Men jag fick mig en liten "uppenbarelse" när vi var och besökte en kattuppfödare igår. De hade massor med katter i olika storlekar och färger av rasen Brittisk korthår.
 
Djurälskare som jag är så tyckte jag såklart det var skoj att kolla in katterna och kattungarna, men jag kände inte samma entusiasm som när de berättade att de hade rex dvv kaniner på gården, då (typ) hoppade jag upp och önskade att få se dem. Så besöket slutade i kaninhuset där vi fick se små kaninungar dvv rex och andra niner ^^ Alltså kommer (såklart) alltid kaninerna vara mitt liv (låter lite extremt dock när man skriver det men det är sant..) även fast man har massa annat också, som t ex en katt :P Det jag oroar mig mest för nu om vi skulle skaffa en katt är om katthataren Kungen någonsin kommer förlåta mig :S hehe

Kommentera här: