Lund

Jag ser verkligen fram emot att flytta till korridoren på "Lommaborgen". Det ska bli så kul med nytt folk, gemenskapen med människor i sin egen ålder, alltid någon runt hörnet som man kan hälsa på. Närheten till skolan. Men det är inte helt utan att det är lite jobbigt att lämna Lund. Okej Lund försvinner såklart inte jag kan vara här ändå, men...

Jag har precis börjat att känna staden och är långt ifrån klar här. Här där jag bor nu har jag trivts jättebra! Fattar inte att jag snart kommer flytta härifrån, där jag nu bott hela den här terminen. Tänk när mamma och pappa skjutsade ner mig på söndag kvällen dagen innan första skoldan och lämnade mig här. När jag nästa dag tog bussen (jag som brukar misslyckas med kollektivtrafiken) till skolan, och allt rullade igång. Det är först nu jag inte känner mig som en helt bortkommen förstaklickare..

Jag vet att jag kommer flytta tillbaka till Lund längre fram igen, så det är bra. Nu ska jag förbreda mig mentalt på flytten nästa vecka and just do it! ;)


Linnea och Sofia - mina blivande grannar :D

Kommentera här: