Smör

Det kanske bara är jag som funderat över det här med smörpaketet. Har alltid delat smör med mina bröder hemma, Bregott, (mamma och pappa kör på Lätta) och alla har ju sitt sätt att ta smör ur paketet. Folk tar mer eller mindre, vissa sticker ner smörkniven så den står upp mm. Jag har funderat över hur smöret i smörpaketet skulle se ut om bara jag fick styra vad som hände. Nu har jag fått veta!

Jag är ingen överanvändare av smör direkt. Håller fortfarande på med mitt första paket Bregott-mellan sedan jag köpte det för en och en halv månad sedan. (Hur länge håller smör?) (+ att detta pakete levt en natt i ett skafferi) Så här ser det ut i mitt paket: Det guldiga pappret sitter kvar till lite mer än halva paketet är slut. Jag börjar med att skrapa på ytan för att sedan göra en vägg av smör efter halva paketet. DO NOT-saker är: 1. Sticka kniven ner i smöret så den står kvar där. (den lägges ovanpå paketet nr man har använt den) 2. Skrapa av smör på kanten tillbaka ner i paketet. (massa brödsmulor och matrester är inte freesht)

Hoppas ni tyckte detta var en givande läsning ;) hur vill ni ha det i ert smörpaket?


ööööööööörk

Kommentera här: