Allt möjligt

Jag gick en runda ner på stan, ville skaffa studentkortet tilltåg och bussarna men fick det inte på grund av att jag inte betalat in till kåren ännu. Var tar den inbetalningslappen vägen? Lite segt faktiskt... är mycket trött på att behöva betala 60 spänn varje dag tur och retur till Åkarp...

Jag fortsatte sen min runda genom stadsparken. Sjukt fin! Men man får lite dåligt samvete när man går där för det är hur många som helst som joggar där. Duktiga. Sen belv det handling på Hemköp. Gick runt i hela affären och kollade på alla hylllorna för att försöka komma på vad man kunde äta. Det slutade med fiskbullar med ris och miniärtor, helt okej :) Men mer än så orkade jag inte fixa så det fick bli en färdiggjord pastasallad med parmaskinka och mozarella ort till utflykten imorgon. Det ska även bli Risifrutti och apelsin och kakor ^^

Pluggandet går hyfsat bra, jag börjar få koll på perennerna nu. Men djuka och långsökta minnesregler så går det att komma ihåg de latinska namnen. I det purpur färgade Europa laboratioriet forskar de på en flock rosor, det blir Eupatorium purpureum - Rosenflockel. jaa..

Vi fick våra passerkort idag så vi kan gå in och ut i datorsalarna mm på skolan. Så nu om man tvunget vill kan man sitta där till kl 23 på kvällen. Jippie!..

På söndag är det tävling i Botan, jag ska dit och kolla, tänk att få ha den äran att ha en tävling i den staden man bor i, inte illa :) ska bli ett trevligt söndagsnöje! Då kan jag samtidigt kolla in hela trädgården och växtsortimentet.

Men det är lite hårt att vara borta från hårbollarna. Det har visat sig väldigt tydligt nu när jag blivit kär i växten Stachys byzantina "lammöron" som är lika mjuka som kaninöronen. Åh så gosiga!! Jag måse gå och klappa dem med jämna mellanrum :P

mzz ya <3

Kommentera här: