Paj

Yesss! Jag klarade det! Att göra paj! Och det blev gott dessutom!

Okej paj är inte särskillt svårt att göra men jag är ändå stolt. Jag följde inget recept utan blandade ihop vad som kändes bra + tidigare erfarenheter från pajbaket förrförra veckan. Här kommer mitt recept på pajen jag döpt till HHP (Hannas-Havs-Paj)

Ingredienser

Paj deg:
Smör
Mjöl
vatten

Äggstanning:
Ägg
mjölk
grädde
dill

Innehåll:
lax
crabsticks
brockoli
paprika

granering:
ost

Gör så här:
Blanda till pajdegen och låt stå i kylen ett litet tag. Kladda sedan ut det i en pajform och förgrädda pajskalet i ugnen 10 minuter. Blanda yill äggstanningen och dela ingredienserna i mindre bitar. Lägg i ingredienserna i det förgräddade pajskalet. Häll över äggstanningen och stö över lite ost över det hela. Sen in i ugnen i ca 30 minuter. Sen Klart!
Lätt och frmförallt gott, jag tror det är svårt att misslyckas när man gör paj :)

En av mina "mål" (eller önskningar kanske är bättre ord) när jag flyttade hemmifrån i höstas var att bli bättre på att laga mat och jag känner faktiskt att jag har utvecklats en hel del :)

Kommentera här: