Ledig

En alldeles perfekt ledig dag idag, solen sken! Utan tider som skulle passas, det har varit det mest befriande faktiskt. Jag har kunnat göra vad jag vill när jag vill, underbart!

Jag hade inte ställt klockan så jag vaknade utvilad vid 10. Sen blev det frulle, mata ninerna och sedan en springrunda i skogen. Hör och häpna, jag tränade! Tog det ganska lugnt men hoppas nu att detta blir en vana så jag kan ta i mer och mer på rundan :)

Dagen fortsatte med rasta niner, jaga Kungen som rymde. Sitta i solen med en egengjord latte och lyssna på ljudbok: Da vinci koden. Jag rensade i "kryddlandet" (kommer inte på rätt ord). Sen gjorde jag ett tappert försök med att försöka rädda min gurkplanta som håller på att dö. Jag planterade om den i en större kruka, gjorde drenering av lekakulor och kottar i botten innan jag satte dit en avklippt plastkruka sen i med plantan, ny jord och kanintollar. Hoppas att det kommer göra susen!

Till lunch lagade jag omelett till mig och Hugo so för en gångs skull godkände min mat, har typ aldrig hänt innan :P Sen cyklade jag ner till stan och beställde klipptid till onsdag förmiddag inna jobbet. Jag och mamsen åkte till Maxi och shoppade loss på Brännborns kläder, de hade rea. Jag blev glatt överraskad, de har ett klädesmärke som heter Culture och det var jättemånga fina kläder. Jag köpte en klänning/tunika och ett par byxor.

Detta ska ju vara årets längsta dag och den uttnyttjades ända in på solnedgången för senare på kvällen efter att vi käkat nypotatis, sill och gräddfil med gräslök till kvällsmat med öl och snaps t o m. Mamma tog fram snapsvisehäftet och började sjunga för fulla muggar, men där sa vi andra stopp, blev lite för mycket hehe.
I alla fall, jag, ems och Sanna tog en kvällspromenad till stranden där vi köpte glass och gick längs stranden och sjöng sånger. Mysigt :)

Imorgon blir det jobb igen. Har ett litet mission att föröka få tag i en kofta om just nu befinner sig i Lomma denna veckan och eftersom jag jobbar kväll de andra dagarna så är det typ imorgon jag måste få tag i den på något sätt. Får fundera ut en plan i natt eller nått sånt...


kossor från exkursion

Kommentera här: