Go dag!

Nu är det rätt soft i skolan. Det är nyckling av växter hela dagarna :) Så eftermiddagen tillbringades i solen i gräset framför slottet. Det var bara att plocka några blommor och nyckla fram dom. fast det är inte så himla lätt som man kan tro! Krävs träning.

Jag har varit och hämtat min svenska flora, så nu har jag en egen och kan nyckla fram vilka växter jag vill hehe...

När vi var nöjda med blommerna tog vi en glass i solen, smaskens!


Imorgon är det åter igen exkursion. Nu är det destination Söderåsen! Lite orolig för vädret. Håller tummarna för att det ska bli bra, mest med tanke på ängelholmsstudenterna som har bal imorgon också. Typiskt att jag inte hinner vara med och ser dom! Hoppas jag får se många fina bilder sen i alla fall..

Kommentarer:

1 Linnéa:

skriven

Kan du måhända hjälpa mig med en nyckling? Sitter med Svenska fältflora och försöker nyckla blåbär.. Suck, kan verkligen inte kirra det. Det mesta jag försökt har jag kunnat med detta jäkla blåbär. Svara du på mailen om du hellre vill och om u har lust att hjälpa mig ;)



MVH

Linnéa

Kommentera här: