Herr Gurka

Har jag berättat om min nya kärlek som mina tankar kretsar kring största delen av dygnet? En gurkplanta som jag köpte förra veckan. jag har planterat om honom till en större kruka, vattnat honom, pratat med honom och sett honom växa som bara den! Han har blivit dubbelt så stor den när jag köpte honom för en 20:a i Alnarp och valde ut honom bland ett 50-tal andra plantor.

Alltid lika spännande att vakna upp varje morgon och se hur plantan har sträckt sig under natten. Han gillar att strypa saker. Giroffen hjälper till att stötta upp Mr Gurka. Han har stått på mitt skrivbord nu, men imorse satte jag ut honom på balkongen. Dock blev mina moderskänslor för stora på kvällen så nu är kan inne igen i tryggt förvar. Skulle vara förfärligt om han frös ihjäl ju!

Så låt oss följa Herr Gurkas vidare tillväxt. Så här såg han ut idag den 19/5.


Bild från imorse. frukost på balkongen i stekande sol, ahhh!!


Jag har haft besök av Denio, en av katterna som bor i korridoren, väldigt tillgiven och mjaoig ^^

Kommentera här: