Lite trött

Hemma igen från exkursionen. Trött, lite ont i huvudet, tror jag har lite vätskebrist. Vi hade åter igen tur med vädret gött!

Men jag vet precis vad jag behöver för att bli pigg och få tillbaka vätskan. Det ä två herrar vid namna Ben & Jerry! Känner att jag förtjänar det efter min nyttiga sallad som jag åt idag till lunch. Ska dela med mig av receptet tänkte jag. Jag döper den till:

Hannas Libanes-inspirerade bulgur-sallad!

Detta blandas ihop efter egen smak:
* Bulgur
* Tomat
* Gurka
* Sallad
* Rödlök
* Äpple
* Olivolja
* Salt och peppar
* Mynta

Ätes tillsammans med:
* Keso med paprika/vitlök
* Knäckebröd

Melodifestivalen semifinal där Sverige tävlar ikväll. Ska se om jag lyckas övertala korridorsvännerna om att få se det. vissa är inte överförtjust i det direkt, men ganska lätta att övertala hehe ;)



Kommentera här: