Stonehenge

Vilket sammanträffande! Idag hade vi microscopiövning och tittade på olika växtdelar i genomskärning. Mycket intressant, så fint! Helt plötsligt ropade Christina att hon såg Stonehenge i sin rot. jag hittade stonehenge i mitt exemplar också, hehe.. Såg faktiskt ut som det, sett uppifrån.

För ungefär precis ett år sedan var jag på Stonehenge! Då förstod jag inte riktigt hur känd den här platsen är i världen. Nu när man vet vad det är så lägger man märke till att det pratas ofta om det här stället. Det syns i filmer, dras paralleler mm.
Coolt att ha varit där, även om det inte var såå fantastiskt. Jag tror att man lätt blir besviken på sådana kända sevärdigheter. Det man upptäcker själv när man är ute är oftare en mäktigare upplevelse att se!




Me <3 Svarta tulpaner!!

Kommentera här: