Hej vinterland!

Snö, fint faktiskt. Allt blir så mycket ljusare! Men det är kallt och besvärligt. +-0 tror jag blir utfallet och eftersom jag helst vill vara en positivmänniska så får jag väl tycka om det då. Yes snö!

Idag har varit en fullsmockad dag. Jag borde ligga klubbad i sängen nu, men ibland behöver man bara få ur sig lite för att kunna bearbeta sakerna. Jag traskade till skolan idag, cyklen anses alldeles för farlig när det är halt. Jag gillar dom små promenaderna till skolan, betterierna för att lära sig saker laddas på ett helt annat sätt än när man cyklar. Jag kan aldrig ta det lugnt när jag cyklar, då cyklar jag för att komma fram och trampar på snabbast möjligast. Så när jag nått min destination så har jag rejält flås och högröd om kinderna, hehh.. Det västa just nu är nog min sadel som det är hål i, så efter varje gång jag har suttit på den så är jag dyngblöt i baken, även fast jag torkat av den innan, jobbigt värre.

Tre våningar upp ligger den mysiga datorsalen Olympen. Där satt jag och gruppen hela förmiddagen och fortsatte med våra polygoner i GIS. Det är faktiskt väldigt kul när man börjar lära sig programmet.

Efter lunch var det kassörutbildning för min del. Jag som har 0 koll på ekonomi och försökt hållt mig undan hela skolgången och är egentligen helt ointresserad, och nu är jag helt plötsligt kassör! Eller jaa jag är ju ordförande, men eftersom jag inte har någon kassör, eller typ några andra styrelsemedlemmar heller i utskottet så får jag agera kassör också. Fattade knappt hälften av vad som sades, men hoppas jag ska lyckas reda ut det ändå. Borde väl inte vara så svårt?! Även här känner jag att det är en utmaning som jag vill klara av, därför lyssnade jag intensivt hela eftermiddagen med rynkad panna.

Äskningen av pengar från kåren som ska vara till utskotten ska vara inne imorgon, ansökan alltså. Så direkt när jag kom hem fick jag sätta mig med det och skriva ihop något bra och göra en "budget" över utskottets utgifter och planerade aktiviteter ett år framåt. Ingen lätt match kan jag säga..

Samtidigt som jag skrev det så gjorde jag något historiskt. Jag tvättade i Lommaborgens tvättmaskiner för första gången sedan jag flyttat hit och det var ett år sedan! Jag har då tvättat hemma istället så inte alla tror att jag gått med smutsiga kläder i ett år haha.. Jag var köksgris förra veckan och har inte hunnit tvätta handdukarna som låg skitiga i en hög efter flera andra veckor tidigare där inte köksgrisarna gjort sitt jobb och tvättat, så jag kände att jag fick ta ta i det. Skönt att ha det gjort!

Klockan sju bar det iväg till Lund där vi mötte upp de andra tjejorna så var det sushitime!! Restaurangen heter Rå, hehe. Helt fantastiskt gott, vilken smaksensation! Jag ska recencera stället någon annan gång. Där hade vi en mycket trevlig stund innan dagens sista aktivitet: BIO

Harry Potter filmen! Wheey, den var bra! Det jobbiga är ju nu att man inte vill vänta ända till sommaren för att få se sista delen.

Nu måste jag sova.. Ska hoppa över morgonens genomgång imorgon så jag hinner skriva färdigt äskningen..
Godnatt!

Kommentera här: