I Malmö

OMG!!! Jag som skulle spara och vara snål denna månaden! Har inte riktigt levt upp till det idag, men samtidigt så är det första dagen på studiebidraget så av någon anledning känner jag mig förlåtande mot mig själv. Jag har nästan smällt 850 spänn idag! aoutchhh, men då har jag även räknat matinhandling och bussturer också plus att jag köpt två födelsedagspresenter. Och jeansen kostade bara 100 kr och kaninkassen var jag ju tvungen att köpa (har tvångssyndrom när det kommer till saker med kanin) och vem vill inte ha lite god doft av lakrits eller jasmin på rummet nu på hösten?! Och en helt underbar cappuccino måste man ju unna sig när man kommer till storstaden. Jag är helt oskyldig i det hela med andra ord... :P



Det var inte bara shopping på shemat i malmö idag. Vi har börjat på grupparbete där vi ska göra en skötselplan för en park i malmö så vi var och tittade in den. Imorgon ska vi dit igen och jobba och på torsdag ska jag också till Malmö så det blir mycket farande dit denna veckan.



När vi skulle dra oss hemmåt korsade vi Gustav Adolfs torg och kom att tänka på att det skulle vara den där manifestationen mot skjutningarna i Malmö just då. jag och Jennie stannade kvar och deltog lite, genom att köpa en fakla och bli intervjuade av Kvällsposten. Det var mycket media på plats, inte jätte många människor, tror det beror på att det regnade. Men jag och Jennie stod där hedersamt och lyssnade på talarna.

Kommentera här: