1:a April

Fy vilken bra dag! För det första är det ju den första April vilket jag tycker är väldigt roligt, kul att leta i tidningarna efter vilka artiklar som är på skoj och lite överallt kan gömma sig ett skämt. Inte mist kan man luras lite själv, jag kom inte på något storslaget men lyckades lura Jennie och Ida att vi fått ett nytt husdjur i korridoren, nämligen en kamelont som vandrade runt fritt, t ex hade jag hittat den i spisfläkten i morse, haha!

Jag bestämde mig för att stanna i Lomma denna fredagen, delvis pga att jag har tänkt mig att jag ska plugga lite i skolan men mest bara för att jag kände för det. Och jag kände helt rätt! i korridoren fifflade vi ihop ett aprilskämt till Mikaela som också bor här men är på Gotland just nu. Hon har pratat så mycket om 1:a april och nu tänkte vi att vi skulle försöka ge oss på att lura henne också. Och det lyckades vi med också, jättekul! (för oss iaf)

På eftermiddagen tog jag och Maria och hennes söta hund Hilda en långpromenad i solen ner till havet och genom Lomma. Tänk vad mycket nytta några solstrålar har på ens välbefinnande! Mycket trevligt var det. Sedan var vi ett gäng på 7 personer i korridoren som gjorde hamburgare tillsammans och åt långbord, med öl, kaluha-kladdkaka med grädde, hemmagjord glass och persikohalvor till efterrätt. Satt och snackade om allt möjligt i flera timmar, hur trevligt som helst. Sen lite tv på det och nu sitter jag här leende och tykcer att jag har det så bra.

Kan vara den fina musiken i bakgrunden, tröttheten eller ölen som gör att jag känner mig så fånigt nöjd med tillvaron, men nää att erkänna för sig själv att man har det bra är en bra förmåga!

Kram på er!

våren är här, och snart ser det ut så här på min skola :)

Kommentera här: