Taktik

Min hjärna går på högvarv om dagarna. Är helt slut på kvällarna. Något jag märt på senaste tiden är också att jag är helt slut på fredagarna, är inte särskillt pepp på att sra ut och festa eller göra något annat som kräver enegi, så har jag inte känt innan. Börjar man bli gammal kanske? Borde hitta någon att slå ihjäl tid med, att bara kunna hänga med. typ som jag kan göra med Kungen, men han är inte här där jag behöver honom, och hemma i Ängelholm är det för kallt nuförtiden att vara ute och bara hänga. + att det finns massa andra saker på programmet när man är hemma. Och aom jag tidigare påpekat att man måste hänga med sig själv också.

Vet inte var jag vill komma med detta. Att skriva här är väl bara en undanflykt från att behöva plugga. Tenta på torsdag! Hur ska man lägga upp taktiken? Det är två tentor, en på lövfällande och en på vinter och städsegrönt. Jag har tränat mycket på lövfällande, inte så mycket på det andra. Ska jag lägga in en extra stöt på det vintergröna och gambla lite och hoppas på att klara båda tentorna. Eller ska jag satsa ännu mer på lövfällande så jag verkligen klarar den och kan koncentrera mig på vintergrönt till omtentan? Den modellen kör de flesta i klassen på, att satsa på en tenta i taget. Mitt lilla problem är att jag inte är i Sverige när omtentan tar plats. Visserligen finns det ännu ett tentatillfälle inplanerat så jag kommer ha chans att göra omtenta jag med. Men det skulle sitta så gott att klara tentorna! Fast det nu känns väldigt osäkert. En tenta vill jag verkligen ha klarat i alla fall!

Men WTF klarar jag inte det så gör jag inte, världen går inte under. jag kommer ändå klara det så småningom. Egentligen inte lönt att oroa sig och lägga energi och tid på att tänka så mycket på tentor och omtentor. Bättre att bara köra på, Just do it, och se hur långt det räcker. Men ingen tenta utan tentaångest, det hör lixom till, annars försvinner ju spänningen! ;)
Duktiga studenter i parken.

Kommentera här: