Sol!

Solen skiner i Gerlos! En by invaderad av Holländare. Var man än vänder sig så är det människor som pratar något sorts konstigt lotsasspråk, en blandning mellan engelska och tyska.Det finns ett hollänskt afterskiställe där de mest bara spelar hollänsk musik. En hollänsk skidskola, hollänska servitörer. Var är vi egentligen?! Två flugor i en smäll, hehe.. Jag krockade med en hollänsk gubbe i backan idag, i själva verket var han en galning som körde in i mig men blev arg och sa nått på hollänska till mig som jag i och för sig inte förstod, men det såg ut som att han inte tyckte det var hans fel.

Annars har jag inget att klaga på på Gerlos, förutom holländarna då. Solen skiner, det är inte för kallt och backarna är välprepererade med snö. Helt fantastiskt! Dagarna består av samma beståndsdelar, frukost, skidåkning, förmiddasfika, skidåkning, lunch, skidåkning, mer eller mindre afterski, hem, duscha, basta, vila/läsa, kvällsmat, vila/läsa, sova. Typ, med viss variation. Man lägger sig vid klockan elva heldöd och somnar direkt. Då förstår jag inte hur vi orkar med all-in-apréski och fest natten lång DESSUTOM på skidresorna med gänget. Hur går det ihop?! Nu njuter jag efter att ha kommit tillbaka från backen vid 16.30 att slänga mig på sängen med en go bok och bara slappa.

Det blir väldigt intensiv kontakt med familjen, speciellt med brossan Hugo. Något man inte är van vid nu när man inte bor hemma i veckorna. Det är ju väldigt trevligt och jag och Hugo har mycket skoj tillsammans, vi har till och med dansat bugg! Men vad jag ser fram emot när vi kommer hem är att få lite egentid, få umgås med en större bekantskapskrets än dessa två familjer och att få äta annan mat än restaurangmat. Trodde inte att jag skulle känna ett sånt sug efter egenlagad mat, men det österrikiska köket lär man sig ganska snabbt och tröttnar lika snabbt på det.

Som ni kan se; inga världsproblem! Nu ska jag ladda batterierna till fullo för att orka med resterande vinter och vår i Sverige. Imorgon går vi in på vår sjunde skiddag av åtta, har inte åkt så mycket skidor på hur länge jag vet inte vad. Benen känns lite slitna, men det går ändå, var ju mycket mer vältränad och förberedd inför denna rean än många andra skidresor jag varit på.

See you!!

Kommentera här: