Möte

Vilken rövatur jag hade precis! Var på ett ytterst seriöst fakultetsmöte på slottet med båda kårstyrelserna och fakulteten som jobbar på skolan. Det var intressant, man lär sig mycket om SU och Alnarp. Så mycket på gång som man inte har koll på eller bara hört lite flyktigt om. När vi satt oss ner i en kvadrat, ASK styrelsen på ena sidan och Lantmästarkåren på andra i sina sparkdräkter och de fakultetsmänniskorna på den andra flanken. Totalt 21 personer. När vi satt oss tillrätta och mötet hade börjat började jag fundera på om jag hade satt mobilen på ljudlöst. Mobilen låg i jackan som jag hade hängt av mig en bit bort så jag kunde inte titta till den diskret. Så jag chansade på att ljudet var av.
Så kom man till punkten där man skulle presentera sig själv. Dessa presentationer alltså, jag har verkligen ingen somhelst talang för det där. Jag missade framföra typ 50% av det man skulle säga om sig själv, och det vara bara tre punkter, hehe. Blir förhoppningsvis bättre med tiden med sånt. Men just nu får jag ofta hjärnsläpp när det kommer till så enkla saker som att presentera sig. Aja, var nog mest jag själv som tyckte att min presentation lät helt fucked up..

Efter mötet blev det fika, gott! Och DÅ hörde jag att min telefon ringe, tydligt och klart. Tack och lov så var det mingelstämning så ingen la märke till det. Så jag hade tur idag att ingen ringde eller smsa under mötet, sånt är så pinsamt. Jag brukar vara bra på att ha på ljudlöst också, men ibland kan man missa.

Idag har varit en riktig kår-dag. Innan fakultetsmötet var jag på utskottsmöte där vi fick lite information om verksamhetsplaner/berättelser budget och äskningar. Efter det så fixade jag och Ida ihop alla dessa handlingar som ska vara insckickade senast på söndag, till Friluftsutskottet. Vårt lilla hjärtebarn. Kommer kännas konstigt när någon annan tar över verksamheten eftersom det är vi som startat upp utskottet på nytt och dragit det i rätt riktning igen. Det känns som det är vårt lixom. Kan bara hoppas att vi har präglat FU så mycket att vår anda finns kvar även i framtiden. Känns bra att ha äskningen och det inskickat i alla fall.

Så nu återstår det skolarbete som jag skjutit framför mig ett tag. Ska ta tag i det nu! Skulle bara rasta råttorna, tända ljus och skriva detta inlägget. Sen får jag ro till plugg... förhoppningsvis..
püss!
Underbar solnedgång vid stranden igår! Var tvungen att cykla inom stranden på vägen hem från skolan. En fröjd för ögat!

Kommentera här: