Lördag

Strålande väder idag och vilken bra dag det har varit! Förmiddagen gick åt till att diska undan efter festen och äta frukost ute på altanen. Sen gick jag, Emelie och Alexande ner till stranden och hängde där, jag och Alex tog även ett härligt dopp i det blå. Makrilltallrik blev lunchen i hamnen som avslutades med en mjukglass. Sen vinkade vi av Emelie och myste i trädgårdssolen resten av eftermiddagen. Vi gjorde hemmagjord pizza till kvällsmat som blev mycket god, förutom missödet att Alexande tog en stor tugga av en kvarglömd chilli från föregående kväll och jaa, det var starkt! lite kul också hehe..
Vi såg på film, En enkel till Antibet, den var helt klart sevärd! En liter jordgubbar slank också ner tillsammans med kaffe. Sen skjutsade jag Alex till busstationen och tillbaka ensam i huset gick jag ut en sväng och la mig i trädgården och tittade på den stjärnklara himlen och såg ett stjärnfall. Vilken fantastisk dag det varit helt enkelt!
Nu har jag samma känsla som när det är sista kvällen på en semester och man åker hem nästa dag. imorgon får jag gå upp i tid och packa ihop, städa hela huset, lämna nyckeln och sedan fara hemåt från Arons hus. Denna veckan har gett mig mycket mer än mina förväntningar. När mamma sa att jag aldrig kommer glömma denna vecka så tänkte jag att det var lite och ta i, men nu i efterhand så känner jag att jag verkligen har varit med om något speciellt och minnesvärt, något som inte händer bara sådär hust som helst. Jag har fått ut väldigt mycket av en vecka i "grannbyn". Jag är kär, lycklig och ser stjärnfall!

Kommentera här: