Register and sign up

 
Time flies. Framtiden börjar utkristallieseras och börjar bli greppbar och synlig. Där menar jag Kanada. Att åka på utbytesprogram är inte som att sign upp på en chartersemester där man betala in en summa, sätter sig på planet och får allt serverat. Nej nu ska man fixa och trixa och förstå vad som behövs göras. Mycket förberedelser innan. Man ska ta reda på information och ansöka om boende, ansöka om study permit, skaffa fram och skicka med en massa handlingar, registrera sig som student, bekräfta ansökan, köpa flygbiljett med mera med mera. Jag har försökt att ordna lite med det här idag. Har kommit en bit på traven i alla fall. Men jag är rädd att jag glömmer något viktigt så jag inte får komma in i landet ens. Antar att jag inte kan lite på att allt kommer lösa sig och bli klarare så småningom utan allt hänger på mig. Bara att lyckas ta sig iväg och börja plugga är ju en stor bedrift att kunna skriva på CV:t. Väl där så ska man också prestera och klara sig igenom kurserna och lära sig saker. Vilken utmaning och äventyr kan kommer att vara med om.Det kommer vara värt det!
 

Kommentarer:

1 william:

skriven

det är så mycket att göra så jag får står inte vrf alla orkar;D men man vill ju ut & resa samtidigt:D för lite erfarenhet:D

SV; Otrolig god var den pajen:D

Kommentera här: