Måndag

Ny vecka nya tag! Eller just nu har jag bara koncentrationen på veckan fram till onsdag kl 17 för det är då inlämningen är. Jag vaknade till vackert väder i ängelholm imorse och var inte sen med att gå upp. Ut till ninerna och släppa ut dem i rastgårdar och sedan vända in till plugget. Vid två var jag tillbaka i Alnarp igen för att hämta upp glasäpplet så är priset till den som vinner just pedagogiska priset, så nu ska jag fixa så namnet ingraveras. Sen blev det fortsatt plugg i skolan fram till fem. Sen bar det av till Lomma glassfabrik för att köpa en sista minuten present till Sofia som fyller 25 år idag och har bjudit in till födelsedagsmiddag. Det var jättegod mat och väldans trevligt!
 
Imorgon fortsätter pluggmaratonet och ska varvas med lite 150 års firande av Alnarp och biopremiär av Hypnotisören i Malmö på kvällen tillsammans med Hanna. Var lite fundersam på om jag skulle hinna gå med tanke på skolarbetet men tänkte sen, what the fuck. På något sätt hinner man alltid klart, det kanske inte blir något fantastiskt jag har åstadkommit, men det spelar ingen roll. Jag vill inte lämna ifrån mig något som är dåligt, men ibland får man nöja sig med good enough!
 
 

Kommentera här: