Måndag

Ny vecka igen! Sov en halvtimme mer än beräknat, men hann till skolan och fixa till inlämningen innan föreläsningen började ändå. Igår tittade vi på film: Friends with benefits. I morse visade temperaturen -30, det börjar ta sig! Så därför har vi bestämt oss att ikväll gå ut och göra frystricket (slänga upp kokande vatten i luften och det blir till snö/is). Förmiddagen var det föreläsning i kursen och landformationer.. Men ack ack ack.. den proffessorn är inte bra, han förklarar urdåligt och är väldigt opedagogisk. Hoppas jag kommer klara mig igenom denna kursen. Får också se om jag ska ta och lära mig vectorworks för det verkar som att de flesta ska köra det på kommande uppgifter. Tur att kursledarna i de andra två kurserna är bra i alla fall.
 
Eftermiddagen blev arbete med Carl Theodor Sörensen. Vet ni mina Lark-kompisar vem han är(var)? Tydligen väldigt känd dansk landskapsarkitekt på 1900-talet, som jag inte hade bra koll på.. Men nu vet jag i alla fall mer om honom efter att ha forskat i hur han representerar träd i olika planer och skisser. Sen blev det firm and flex pass på gymmet, ojoj armarna kommer kännas imorgon!
 
Några kul iaktagelser från det senaste kommer här.
1. I Lark-bygganden var det presentation. Slår vad om att det är min instructor Marcie till Studiokursen som skrivit lappen. Hon brukar uttrycka sig Really!? Seriosly?! när det är något hon tycker är konstigt.
2. I engineers bygganden har de ett flygplan i taket.
3. Ishockey festen som inte kommer ta slut på väldigt länge nu.
 
 
 
 

Kommentera här: