Ditchball

På fredagar har jag inga lektioner! Väldigt skönt. Men jag har alltid stora förhoppningar på mig själv att jag ska plugga massa ändå, och det gör jag faktiskt även om jag inte lyckas hålla upp till mina ambitioner precis så bra som det var tänkt. Idag var det ett event som hålls årligen för arkitekturstudenterna. De har samlat massor med snö utanför vår byggnad och jag har undrat varför de har haft en snöavlastning just där. Men nu fick jag se resultatet. En Ditchball arena var byggd. En gång genom snöhögen är gjord och det var tävlingar i form av två lag mot varandra som skulle få en stor mjuk boll till målisen på ena sidan av gången som dessutom är glashal av is. Det blev mycket brottande och knuffande, gissar på att de kommer ha massor med blåmärke fast de hade riktiga hockey eller amerikansk fotbollsskydd på sig. Var kul att titta på!
 

Kommentera här: