25 år och vår

Nytt år och ny ålder har det blivit sen senast. 25 år gammal, är det gammalt? Njaa, vet inte men känns i alla fall som man kommit upp i en respektfull ålder. Glad sambo, lite sliten från gårdagens festiviteter och imorgon ska en av de sista etapperna på utbildningen ta sin början: Masterprojektet! Nu är det jag själv som styr mitt arbete för några månader framöver. Ska bli spännande och se hur detta blir. Det gäller att ha diciplin på sig själv och jobba på. Jag ska göra upp en plan för mig själv om hur jag vill att detta ska gå till. Jag tänker att jag kommer behöva ha miljöombyte för att vara som mest effektiv. Så Alnarp kommer bli en plats där jag spenderar en hel del tid trots allt. Men sedan har jag också pendlat dit fram och tillbaka hela hösten, så jag msåte också få tillåta mig själv att slippa tåget och bussarna då och så också. Så då får jag börja utforska andra studeringsplatser. När jag pluggat hemma så brukar jag hamna i soffan och det har inte varit det ultimata, köket är mycket bättre med ett bord och stol att sitta på istället för dålig försoffad ställning och ingen ordning alls framför tv:n. Helsingborg har mer att erbjuda, kanske kan sitta på biblioteket, det har jag inte utforskat ännu. Alexander ska också skriva exjobb nu i vår så man kan sitta på campus också och plugga några dagar. 
 
Jag ska försöka vara i Alnarp minst tre dagar i veckan, helst fyra kanske. Nu när jag kan lägga upp min tid som jag vill kan jag planera så jag hinner med annat lite annat också. Det är trots allt skillnad från förr när jag hade massor med bollar i luften med kåren bland annat, nu har jag inte något sådant måste kvar. Men denna våren skulle jag gärna vilja satsa mer på träning som så många gånger annars har blivit bortprioriterat balnd alla andra aktiviteter. så träning tre-fyra gånger i veckan vill jag ha med i mitt vårliv. Dessutom ska jag ta mig tid till att åka till Ängelholm och ta hand om ninisarna. En skön avkoppling och jag kan ju plugga medan de är ute och springer dessutom. Ser verkligen fram emot att det ska bli vår med ljuset och fler uteaktiviteter. Let the spring begin!
 
Vår i Texas. 
 

Kommentera här: