Längta

Längta tillbaka är väl samma sak som att sakna... Man kan längta tillbaka till en speciell plats eller aktivitet men ofta så är det mer inblandat i det man längtar tillbaka till så det aldrig kommer gå att återskapa även fast man åker tillbaka till samma plats och gör samma aktivitet. Ofta är det händelser och människor man längtar tillbaka till i just den settingen under just den tidpunkten. Sakna är på något sätt ett lite mer melankoliskt. Man kan ju sakna människor och de kan man ju komma att träffa igen.Det går inte en dag utan att jag tänker tillbaka på tiden i Kanada, med allt som hände då och alla människorna jag träffade. Wow vad man uppskattar att man har upplevt allt det där. Jag kan både sakna och längta tillbaka, men mest av allt är jag bara glad att jag har minnena. Det jag upplevde då går inte att återskapa, det var så mycket som spelade in. det är väl det som är det braiga med minnen antar jag.
 
Det jag längtar TILL nu är vecka 10 2:a Mars! Då ska jag till Sölden i Österrike och åka skidor med pappa och brossan. Verkligen längtar bort till skidbacken och allt som har med alperna att göra. Ska bli så härligt! Sölden är också speciellt för det var första stället dit den egna skidresan gick. Inget slår första gången man ger sig iväg på egen hand och vad man uppever då och hur roligt man tyckte allt var. Svårslaget!
 
Lite St Anton bilder.
 

 

Kommentera här: