Exjobb

Tog en pluggdag hemma i ängelholm och hälsade på djuren som både fick vara inne och ute och skutta i rastgårdarna. Den här tiden som man skriver exjobb så har man det faktiskt oförskämt bra. Det gäller att njuta av läget för något liknande kommer kanske inte tillbaka när man väl börjar jobba sedan. Jag trivs bra med att kunna lägga upp min tid själv och var jag ska hålla hus själv och inte känna sig bunden till en speciell plats. Trots det tar jag arbetet på alvar så jag jobbar ju på så gott jag kan med uppsatsen och försöker variera mig i var jag sitter och pluggar för att alltid hålla lågan uppe. Än så länge är det ingen panik eller ångest eller överarbete i alla fall. Annat snack kanske det blir senare, sånt vet man inte, men just nu njuter jag av tillfället att skriva exjobb. Om bara några veckor kommer jag pendla ner till malmö varje dag och arbeta 8-17 typ, så jag vet att det ljuva livet inte kommer vara för evigt, bäst att njuta när man kan. 
 
 

Kommentera här: