Insekter och ninjastjärnor

Agusti är insekternas månad. Inte kul...

Nyckelpiga-invasion på stranden, se är så sjukt äckliga när de fluger och sätter sig på ryggen. EN nyckelpiga kan vara trevligt men när det kryllar, huu!

Getingar, blomflugor och de förskräckliga myggorna är också störande. Jag kan rabbla upp ännu fler jobbiga små djur, men jag tror att alla har klart för sig vad det tycker om eller inte.

Men är den någon mer än jag som får problem när de cyklar? Det blåser och man måste ju se var man kör, och det medför massa skit i ögonen! Här om dagen när jag cyklade till jobbet fick jag en liten ninjastjärna i ögat, alltså såna gula små frön som kommer från björken tror jag (kommer veta det sen när jag lärt mig på utbildningen :P) Det gjorde skitont! Men jag kunde inte göra mer än att fortsätta cykla och blinka allt vad jag kunde för att hoppas att den åker ut. Ögat tårade sig och jag såg alldeles gråten ut när jag kom till jobbet, där jag kunde peta bort den när jag tittade i speglen. Min ögon-otur fortsatte för när jag hoppade upp på cyklen en liten stund senare för att göra första besöket fick jag en liten fluga/skalbagge i andra ögat! Vilken tur att de har speglar i hissar kan jag bara säga :P

Kommentera här: