Ny klass

Just nu ar det overtag av aldre manniskor i skolan. Vi har fatt fyra nya i klassen och nu ar vi totalt 7 elever, vilket ar lite for manga i vart lilla klassrum pa tredje vaningen i skolan. Det ar en kille fran Korea och tre tyskar. Koreanen och tva av tyskarna ar inte sarskillt roliga... Vi har en ny larare ocksa Adrian. han ar egentligen en pensionerad larare. Han brukar ha med sig sin guitarr och sa sjunger vi en liten sang. Adrian ar bra en jag saknar var forra larare Marc, han var mycket roligare!

Lararna har ar sa annorlunda fran Sverige. T ex har Marc berattat typ allt om sitt privatliv och massa saker som en vanlig svensk larare aldrig skulle saga, ofta vet man knappt var ens larare bor eller nagot om dens familj. men Marc har berattat om sina gral med sin fru, han imiterar sin son valdigt bra, han har berattat om hur hans familj nasta gick ikras nar hans rika farbror dog och alla borjade braka om vam som skulle arva vad, hans favoritratter, om sitt daliga forhallande till sin syster t o m forsta gangen han upptackte sin kroppsodor haha! Forra veckan tittade vi pa Fawly towers pa lektionen, det var ju skoj, varfor har jag inte uppskattat den serien innan?!

Engelsmannen ar inte heller radda for att skamta om olika saker som man kanske skulle reagera pa om vi var i Sverige. T ex nar jag foll av hasten och hade landat pa rumpan sa skamtade JP (ledaren) och sa att han kunde ta en titt for att han kunde forsta hjalpen. Jag tor inte en larare i Sverige skulle vaga saga sa med tanke pa de normer vi har.. jag tog inte illa upp av hans skamt hehe. :P

Marc

Kommentera här: