Frisk-tips

Förra veckan så kände jag att jag började bli lite förkyld och då gick jag igenom min egen huskur och blev genast
bättre! (I alla fall inte sämre :P) Så jag tänkte dela med mig av denna kur som jag döpt till "Hannas håll-dig-frisk-kur"

Syftet med kuren är att stoppa förkylningen och sjukan innan den bryter ut. Kroppen ska rena ut och driva bort det som gör dig sjuk som beror på mycket avancerade saker och många olika faktorer.

1. Börja med att äta två frukter, varav en av dem en citrusfrukt. Mitt bästa förslag: En apelsin och en avocado med citronsaft. Drick grönt te till. Sitt mysigt nerbäddad i soffan med filtar, kuddar och en bra bok.
2. Drick C-vitamin. Stoppa en brustablett med C-vitamin i ett stort glas vatten. Drick därefter ännu mer vatten, minst tre normalstora glas.
3. Sov. Sov i massor! Lägg dig extra tidigt och sov extra länge. Lägg dig mitt på dagen och sov. om du skulle vakna igen så somna om igen eller ligg kvar i sängen och läs den där braiga boken.
4. Om du är snuvig, snyt dig ofta.
5. Tro på kuren. Gör din egen om du inte tycker denna funkar :P

Följ detta och du slipper gå sjuk i höst!

Kommentera här: