Kanindag

En riktig kanindag idag. Skönt att bara vara hemma, fixa med kaninerna sen inget mer. Vi passar Lisas och josses kaniner också så farmen har gått upp i nio kaniner til antalet.  Jag hade ute allihopa och rastade dom. Jag städade deras burer och klippte klorna på några stycken. Detta tog sin lilla tid ska jag säga. Rymde gjorde dom också dom små liven. Hade dålig pli på dom idag kan jag känna. Först Koppe, men han var bara att plocka och stänga in igen.

Sen har vi då UtbrytarKungen som är helt makalös! Lite mig själv att skylla när jag inte stänger in honom efter första rymningen, men han tycker det är så roligt att vara ute så jag kan inte låta bli att ha honom där. När Kungen väl har hittat sin väg ut så har han ett följetång av två sällskapsdamer också, så helt plötsligt har jag tre kaniner i det fria! Detta hände tre gånger idag vilket med lite enkel matematik blir 3x3=9 nio infångningar där av det gänget. Sen lyckades Koppe rymma en gång till så totalt för denna dag blev 9+2= 11 kaniner infångade, puh!

Men det värsta var Brusan sista rymningen. Hon hittade ett trevligt ställe under grannarnas förråd där hon kunde gräva. Och där grävde hon. Och grävde. Och grävde.... Hon kom aldrig ut, och det fanns ingen chans att nå henne heller. Jag provade med att locka henne med andra kaniner och jag tog en skidstav att putta ut henne med, men den bara hon blev arg på och bet i istället. Det var också pinsamt att kräla på grannarnas tomt när de satt på altanen och åt eller var i trädgården och solade. Så jag fick gott sitta och vänta ut henne. Det tog sin tid.. det tog hela FYRA timmar om inte mer innan hon ville visa nyllet i solskenet igen och komma ut på gräsmattan så jag kunde ta henne. Bus Brus! <3



Kvällen blev väldigt trevlig när jag kunde återgå till friheten utan att hålla koll på ett förråd. jag mams och pappsen åt på bunkern, sen tog jag en dricka med Sanna och Emelie på stan, nice!

Kommentera här: