At home

Dax att ta tag i livet, nää mena lovet, eller nää både lovet och livet. Det är ju typ samma sak... Efter denna lilla filosofiska utsvängning så ska jag komma fram till vad jag vill komma fram till. Alltsååå:

Lovet har nu börjat och jag har prickat av vissa delar på min listan över vad jag vill hinna med på lovet. Jag har åkt längdskidor på stranden. Underbart! Tog på mig pappas storlek 42 pjäxor packade in skidorna i bilen och körde till stranden där jag var i princip helt ensam. Mötte två andra som också var ute på tur.

Jag rastade kaninerna och bytte toaletterna. Sen hämtade jag upp Axel på stationen i Hässleholm och körde till Kristianstad och hälsade på farmor och farfar. mycket trevligt. Vi stannade över natten och på vägen hem till Ängelholm idag körde vi inom mormor och morfar också. Nice!

Så nu borde jag ha samlat på mig tillräckligt med motivation och jobbat bort tillräckligt med intresse för annat för att kunna sätta mig ner och göra skolarbete. Eller? Jag vill ju träffa några vänner, köpa julklappar, baka bröd, göra julgodis, åka skridskor, åka skidor och fixa med kaninerna också.. Känner att lite planering krävs för att allt ska gå som jag vill.

Detta är min plan. Man får ta lite i taget. Ikväll ska jag börja med sökningen efter sista artikeln. Imorgon ska jag gå upp tidigt (Klockan 8.05). Hoppas det är fint väder för så ska jag äta frukost och göra mig iordning för en liten skidtur på längdskidorna. Sen är det pluggdax! Då tänkte jag hålla till på biblioteket om jag har fixat klart med artiklarna och sitta där och läsa igenom dem. Därefter (detta är bara i min ytterst tidsoptimistiska värld) kanske jag träffar på Emelie och Sanna och käkar lunch och går en sväng på stan och inhandlar någon julklapp. Sen ska jag hem och börja skriva på mitt referat på artiklarna samtidigt som kaninerna springer i rastgårdarna.

Hoppas det blir såhär imorgon! Det är min vision i alla fall :)

Kommentarer:

1 Nivi:

skriven

Det blev på ett företag som heter Hemfrid. Hemtjänst- företag från att putsa fönster till passa barn. Väldigt varierat företag. Och så åker man hem till privatpersoner för tjänsterna.

Kommentera här: