FHS

Jag hade egntligen bestämt mig att  inte åka hit, men efter träningen förra måndagen så tänkte jag varför inte?! Falsterbo Horse Show är ju något alldeles speciellt i kaninhoppningsammanhang :)
Även fast det var årets varmaste dag och att det ofta var så olidligt att man inte visste var man skulle ta vägen så är jag mycket glad att jag åkte. Det är sån stämning på platsen med allt folk och alla saker runtomkring, inte bara hästar utan även hopptorn, agillity, utställning, bilar, musik, mat, kändisar, fest, puckar, camping mm.

Jag ställde klockan på 5.20 imorse och hämtade upp Sofia i Helsingborg kl 6.30, sen körde vi ner. Missade avfaretn först mot falserbo så vi var tvugna att svänga av sista avfarten i sverige innan vi skulle ha åkt över till Danmark, annars inga mer felkörningar. Helt totales otroligt nog gick mina kaniner jättebra idag! Betty sprang på som en gud och hoppade på 1+2 där hon i finalen drog med sig bommarna i bara farten. Koppe hoppade säkert och helt perfekt i finalen 2+0 och slutade på en 5:e plats. Vi fick hoppa segervarv! Till pris tog jag "Skåneklassikern": En chipspåse, en läsk och en godispåse, hehe.

Dagens höjdpunkt var kl 13.15 då det var laninhoppning inne på stora arenan, med ryttare som förare, speaker, storpublik och storbildsskärm. Det blir en uppskattad underhålling för alla!


Kommentera här: