Remember me

Underbar film!! Som en äkta Robert Pattinsson fan kan kan inget annat än att älska denna filmen. Han är med i nästan varenda scen, lite bad guy, romantisk, hjälte och sjukt snygg! Hans leende är åhhhh! Okej, vidare till filmen.. Ingen outstanding handling, det var den mest vanliga handlingen som finns för romantiska filmer. Ni vet den att det börjar som ett vad om att få en tjej, sedan bli det kärlek, sen kommer det fram hur det började och de splittar upp. Men det var inte bara det utan mer som hade med familjen att göra kärlek på många plan. Det kändes inte som en film i mängden eftersom det inte var en romantisk komedi utan det var mest bara en romantisk film, men såklart fanns det en hel del komik i den också. Det gillar jag, att filmer som inte är bara gjorda för att vara roliga ändå har mycket humor i sig.

Jag ska inte avslöja slutet, men kan säga att det gjorde hela filmen! Jag verkligen storbölade, i och för sig har jag inte så svårt att göra det när det gäller filmer men ändå... Samtidigt blev jag sur på fjortisarna i raden bakom oss som var så tröga att de inte fattade vad som hände! Ingen barnfilm det här, och ingen killfilm heller hehe.. Men alla som gillar Rob måste se den! Hans roll (Tyler heter han i filmen) påminner ganska mycket om Edward Cullen tycker jag så man lär inte bli besviken om man förväntar sig det :)

Filmens budskap då. Live in the moments. Ta inget för givet. Vänta inte med det du vill ha, ta det! Ät efterrätten först! Jag tror jag behöver sova på saken för att smälta det hela och komma fram till mer bra budkap.

En bra dag idag tillsammans med Hanna. Vi hann även med en fika innan bion på EH. Efteråt gick vi in i nya affären Tretton som öppnat precis. Många fina kläder. Där var ett par jeans med så många hål i att den bara höll ihop i sömmarna. Först tänkte jag att de var förfärliga, lixom hur skönt är det att ha massa hål i byxorna och hur hållbart sen? Sedan berättade affärsinnehavaren om jeansen att de var special gjorda och fanns bara i ett exemplar, och att designern gjorde kläder som fanns i London och Paris och att de kostade typ 1600 spänn. Sen tänkte jag att de byxorna var ju ändå ganska häftiga, coolt att ha brallor som sticker ut (för det skulle de verkligen göra!) och om man nu ändå ska ha hål i byxorna är det lika bra att gå hela vägen. Tänk så lättpåverkad man är, haha! 



Kommentera här: