Besök

Gamla klasskompisen Linnea är nere och bor hos mig i helgen. Mycket trevligt har det varit. Höjdpunkten var såklart Glitterfesten som tagit den mesta av energin, men vi har även gjort andra smågrejer.

Shoppat i Lund: Vi gjorde en snabbvisit i Lund och gick i affärer. Det blev lite inhandlat och jag hittade flera saker som jag ville ha, men inte tillät mig köpa för jag behöver pengarna till annat just nu. Vi hade inte koll på när bussarna tillbaka till Lomma gick, så jag smsade allvetande Ida och fick till svar att de gick en gång i timmen fem över. Klockan var nu prick 13. Om vi skulle hinna göra oss iordning innan förfesten var vi tvugna att hinna med bussen som gick om fem minuter. Jobbigt bara att vi befinner oss i detta skede på åhléns i andra sidan stan typ.. Det blev en mycket rask promenad längsgågatan och sedan blev det att springa sista biten. Men vi hann precis, tack och lov!!

Äta Pizza: Jag, Lenne, Alva och Jennie promenerade ner till Lomma centrum för att ta en frukostfika. Men blev istället sugna på pizza, som man kan lbi dagen efter. Så pizza it was!

Hämta skor: Jag och Linnea är skrämmande lika när det kommer till en viss förrvirringsgrad i att glömma bort var man lagt saker. Vi två tillsammans är en ännu mer intressant kombo ibland.. Nu hade i alla fall Linnea glömt sina skor hos Ida igår och vi tog min bil för att köra och hämta dom. Dock hade alla mina dörrar till bilen frysit fast så vi fick krypa in genom bakluckan för att komma in i bilen. På väg till Ida så började jag fundera på om bakluckan som vi stängt efter oss gick att öppna innifrån. Ehmm, nää det gjorde den inte! För en kort stund trodde vi allvarligt att vi hade stängt in oss själva i bilen. Hur skulle vi komma ut nu?! Vi började gapskratta med en viss underton av panik i skrattet. Jag kunde sedan tänka lite klarare och kom på att vi kunde klättra ut ur ett fönster som man kan veva ner. Väl framme provade vi att öppna de fastfrusna dörrarna igen. Till vår lycka så funkade dörren på passagerarsidan längst fram i bilen! Vi slapp klättra ut ur fönstret jippie!

Baka bröd: Vi gav oss på att baka bröd! Vi gjorde en egen ersin av ett recept och det blev riktigt gott! Receptet kommer. Så till kvällsmat blev det nybakat hembakat bröd med stekt ägg och örtkrydda, mums!! Vi spelade kort, hängde upp min fina fågelmatare i trädet utanför min balkong, såg på Starke man och parlamentet också.

Nu spelar vi lite Guitar Hero, men är helt sluta som artister så det blir väl bingen snart. Natti!!



Kommentera här: