Tisdag

Hade en grymt bra föreläsning idag eller framförallt en grymt bra föreläsare som var jätterolig. Det handlade om Malmös grönplan kopplat till GIS. En sak som var jättekul var när han visade en grönkorridor på en flygbild:
- Har ni hört talas om gröna korridorer? Klart ni har, det har ju varit inne nu de senaste 15 åren. Och här den här smala ytan är det då meningen att djuren ska skpringa som galningar fram och tillbaka (drar pekpinnen fram och tillbaka över korridoren), hjortar, harar, älgar och igelkottar. Kan dom springa hit? (pekar på ett bostadsområde) nä för det är privat, det är på den kommunala marken de ska springa.

Om ni inte ligger dubbelvikta av skratt nu så beklagar jag och önskar att ni skulle fåt uppleva det själva. Eller så är det bara kul om man är inom branchen, vad vet jag..?

Han frågade också hur länge folk brukade släntra in efter att föreläsningen börjat, 5 min?
- Det vill du inte veta.. fick han till svar. Klockrent! Larkarna har ju ett rykte om att alltid komma sent och det håller verkligen min klass upp till.

Sen var det tisdagsfik! Jättegott och sjukt billigt! Det var pajtema idag, jag tog tills jag skämdes. En lingonpaj, en chokladpaj och en citronmaräng paj, MM + en kopp kaffe, allt detta för endast 18 spänn, yayy!

Dock mådde man inte så himmelens bra efter att ha tryck i sig allt det där, även fast vi gick en promenad i parken innan så kände jag att jag fick te en powerwalk på kvällen också innan House på tv. Och så har jag ätit linsgryta och knäckrbröd idag så allt väger väl upp vartannat. Men en sak var störigt, när jag cyklade hem från skolan så fick jag värsta beslutet i mig om att åka och simma på lommas badhus. Jag skyndade mig in till datorn och kollade öppettiderna, men lägligt (inte!) så var tisdagen den dagen i veckan då de inteb hade öppet! typiskt... Jag har fortfarande en liten fundering på att ge mig dit imorgon bitti skittidigt och simma för jag är fortfarande sugen men vet inte..

Imorgon ska vi till Malmö och glittershoppa!! Eller framförallt ska jag och jennie leta upp något som vi kan bygga glittrande lusande renhorn av. Det blir en utmaning.. Men det ska bli kul :)


pappa badar :P

Kommentera här: