Go helg

Nya planer för helgen. Jag hade ju tänkt mig åka upp till Ems i Växjö och hälsa på, men hon hade så mycket skolarbete så det passade inte så bra. Om två veckor kanske det blir av istället. Men det är bara en vecka till tills vi ses ändå. För nästa helg kommer hon ner, yayy!!

 

Så i och med det har jag en helt fri helg! Det medförde att jag åkte hem till mormor och morfar igår efter redovisningen i skolan och hade fredagsmys med familjen som också körde dit. God mat, snapsvisor och idol. Det var ju Beatles-tema kul!! Olle alltså, ahh give me!



Redovisningen för övrigt gick väl ganska bra. Skön och avslappnad stämning och inte så nervöst. Det var kul faksikt, man borde ha fler sådana övningar. Men jag tycker ändå det är svårt med redovisningar, prata är inte min starka sida någonstans. Jag har inte någon bra berättarförmåga. Så är det så svårt att vara självmedveten när man står där framme, jag har egentligen ingen aning om hur det lät eller uppfattades, den enda jag har och gå på är vad som pågår inne i mitt huvud och mina känslor. Vad och hur jag har sagt sakerna jag har redovisat om har jag nästan ingen aning om hehe..



Jag har inget att plugga på i helgen heller så jag ska väl unna mig att läsa en bok, skandal att jag började läsa den boken i somras och inte läst ut den ännu, och det är en riktig tunnis.. Men om man kommer av sig att läsa så är det svårt att komma in i rutinen igen. Nu vet jag vilken bok jag vill läsa efter denna så jag vill bli färdig nu. Kommer inte ihåg vad boken hette nu.. *minne-piskpinne*

Ikväll blir det poker-night. Hoppas det går lika bra som förra gången, då hade jag bra flyt :)
Imorgon blir det kanske en tur till knäred för att axel ska prova på att rida en sväng. Det örjar dra ihop sig för honom att åka upp till Stockholm som beriden högvakt. Skulle ju vara skönt om han får känna på hur det är att sitta på en häst innan det..

Nu ska jag ta in Koppe en sväng så han och Alice får leka lite. Sen om det inte regnar ta en sväng på longboarden. Härligt att bara göra vad som faller en in utan en massa måsten! *NJUTA*

Kommentarer:

1 Christina:

skriven

"ingen bra berättarförmåga", är inte det en sån där roll (a'la konfliktföreläsningen) du tagit på dig för att vi brukar reta dig för hur du berättar roliga historier? ;) jag tror du var grym!

2 Hanna:

skriven

Haha, joo det stämmer säkert, jag får börja ta rollen som att "den som berättar roliga historier istället" ;)

Kommentera här: