Inneboende

Igår packade jag med mig Betty och alla tillbehör ner till Lomma. Jag kände att galenskapsnivån var lite högre än vad den brukar ligga på så jag hoppades på att ingen skulle se mig när jag kom bärandes på alla grejer. Jag hade tur, det var helt tom och tyst i korridoren när jag smög in vid halv elva på kvällen med det första lasset. En kanin kräver ganska många grejer så jag var tvungen att gå tre gånger upp och ner för att hämta grejer. Med sista lasset så hade jag en påse spån, ett galler till buren och en bag-in-box vin i andra handen. Såklart så var en ute i köket då och såg mig och undrade såklart vad jag höll på med, hehe... Det får väl bli allmän visning sen av mitt lilla djur..

Betty verkar trivas ganska bra. Hon skuttar som bara den fram och tillbaka in och ut. Hon har hittat sin favoritplats på min ryamatta under pallen där hon ligger ofta och tar igen sig. Men jag känner att det bara är tillfälligt, buren som hon bor i är inte så bra. Men hon får vara ute mycket när jag är hemma, maskrosblad, äpple och morot har hon fått, så det går nog ingen nöd på henne :)

Kommentera här: