Markbyggnad

Idag hade vi markbyggnad på schemat vilket innebar att vi skulle få lägga plattor och stenläggningar. Det var roligt, men när man inte vet hur man ska göra är det svårt (såklart). Vi blev ändå nöjda med resultatet. Vi gjorde en gång som svängde och en liten yta med kullersten. Det är mycket som man inte har tänkt på innan vid plattläggning, många moment förutom själva läggningen av plattorna. Marken undertill ska packas i olika lager, det ska vara en jämn yta med lite lutning så vattnet kan rinna av. Det tog hela förmiddagen för oss med bara förbredelser innan vi kunde börja lägga stenen. Till sist så skulle gången sandas så skarvarna skulle bli fyllda.

Det är en bra erfarenhet att få prova på allt arbete som vi sedan kommer att planera in. Att verkligen veta hur allt fungerar tror jag är viktigt och att man kan se möjligheterna och även svårigheterna i en plats. För att det ska bli så som man tänkt sig måste man kunna ge bra restriktioner om hur det ska vara och för det måste man känna till arbetsprocessen. 



PS. jag kan inte tillräckligt beskriva hur kul det är att ha Betty här! Ikväll har hon varit hyperaktiv, hehe. Hoppat upp och ner ur sängen, försökt bruýta sig in i min chokladask. Tillslut fich hon smaka en liten bit och tog en jättestor tugga. Hon klättrar på möblerna, hon hoppade upp på nattduksbordet stoppade ner huvudet i mitt glasoch slog ner en tallrik, den gick inte isönder som tur är. Så härlig hon är! igår skött hon sig utmärkt när jag tog in några korridorskompisar som ville se henne. Hon bara låg där på sin favoritplats på mattan och lät sig bli klappad och bjuden på morot, sen fick hon även följa med in i tvrummet en stund och sitta i mitt knä och mysa. Men direkt när jag såg en hundnos sticka in i köket så gick jag tillbaka med Bettan, inga problem där. Nu ska jag natta henna och mig själv för den delen. imorgon bli det till att bygga mur och trappa.

Godnatt!

Kommentera här: