Gömma ett lik

Jag kände mig lite som en brottsling som skulle gömma bevismaterial igår. Det är så att jag har haft en liten (eller ganska stor och framförallt tung) hemlighet på balkongen, det vill säga en gammal kaninbur från i höstas. Som ni kanske kommer ihåg hade jag Betty på besök i höstas, efter det har inte jag tagit tag i att tömma hennes bur. Balkongen har haft ett en meters tjockt snötäcke på sig under vintern men efter att snön smält bort har då kära kaninburen dykit upp igen som en stor infusen iskub med en massa skit, halm, spån och hö i. Väldigt stor och otymplig. Hur skulle jag bli av med den?

Det blev varmare och isen började smälta i kanterna. Jag hällde ut lite av "vattnet" som verkigen stank! Jag kunde inte häla ut det bara sådär ner i vattenrännan, tänk så skulle den under mig känna lukten och bli skitsur?! Men något var jag tvungen att göra. Jag gjorde en kraftansträngning och tömde ut isbiten på en plastduk. Därefter lyfte jag ner åbäket i en sopsäck. Dock gick sopsäcken sönder så jag fick fortfarande ha den på balkongen och i burunderdelen så inte det stinkande vattnet skulle åka ner till grannen under mig.

Nu kommer vi till gårdagen. Vi har folk som jobbar på taket med att byta vattenrännorna på hela huset som springer runt på taket. Jag märkte att det var dax för min del och eftersom jag inte vill att arbetarna skulle se skiten fick jag ta krafttag i problemet. Det var kväll och det regnade ganska rejält. Jag ut på balkongen med en extra sopsäck som jag stoppade den andra sopsäcken med skiten i. Sedan bar jag ut den flera kilo tunga (kanske mer än 10) sopsäcken ut till bilen. Nu skulle jag hitta ett dumpningsställe. Jag körde till återvinningsstationen som ligger ganska öde. Man kunde inte slänga kompost där någonstans så jag fick ta min sopsäck över axeln och dumpa mitt "lik" i en buske. Om någon skulle sett skulle det säkert sett misstänksamt ut, hehe...

Än var inte problemet ur världen, jag hade kvar skitvattnet. Eftersom det regnade så  tänkte jag att det inte gjorde så mycket om jag slängde det rätt ut på gräsmattan. Så jag tog en hink och skyfflade ut flera spannar ut över gräsmattan från balkongen. Några i korridoren undrade vad jag höll på med, men jag tordes inte berätta. tror inte de läser här heller hehe.

Vad har jag lärt mig av detta då?
- Ta tag i din skit direkt, annars blir den en hård illaluktande klump som bli ännu jobbigare än vad den var från början.
- Det som göms i snö kommer upp i tö!

Nu har jag biktat mig för idag.
Peace!

Kommentera här: