Igång igen

"Det är när man reflekterar över saker som man utvecklas" det sa min lärare idag. Så sant tänkte jag och fortsatte sedan tänka att det kanske är dax att börja reflektera igen och bästa sättet att göra det på är såklart i bloggen!

Mitt liv de närmsta fyra veckorna kommer till största delen bestå av skolarbete så bered er på tankar om det. Det är massa andra saker som snurrar i huvudet nu också, lite för mycket kanske.. Till exempel utlandsstudier. Ansökningsdatumet för att söka kurser och allt möjligt närmar sig! den 15 oktober!

Jag är riktigt sugen på att åka utomlands och plugga i en termin. Plats i världen spelar inte så stor roll, Australien är ju drömmen eller USA.. Men England eller Tyskland skulle vara bra det också. Den 15:e ska ansökningen till studier utanför europa in. Jag håller på att författa svar på ett frågeformulär som man ska skicka in. Men eftersom jag inte har hunnit installera Word på datorn sen den fick sig en omstart så kan jag inte skriva ner texten någonstans, eller jo förresten vanlig penna och papper finns ju, men nää nu lever vi i datortiden klart man ska skriva på datorn :P

Så här kommer lite självgod info om mig själv.
Det kommer nog inte vara så stor skillnad på mig som utbytesstudent som när jag är vanlig student i Alnarp. En pigg och glad tjej som inte säger nej till att hitta på saker och tvekar inte heller med att dra ihop egna aktiviteter med kompisarna. Jag har många bollar i luften samtidigt med flera olika intressen och deltar eller ordnar med aktiviteter på skolan. Samtidigt tar jag studierna på allvar och ser fram emot varje dag i skolan som bjuder på nya kunskaper och utmaningar.
fortsättning följer...
återförening av två utbytesstudenter! jag och Alexandra i Zürich förra veckan :)

Kommentera här: