Tjaoo

Hej bloggen!

Förlåt att jag är så kass på att skriva nuförtiden.. Ibland känner man helt enkelt inte något behov av att dela med sig av sina dagar man låter dom bara komma och gå.
Men nu är jag inspirerad till att börja strukturera upp livet. Planera och uttnyttja tiden jag har att spela med och få saker jag vill ha gjorda gjorda utan en massa gnagande ångest över något som man borde göra men ändå inte gör för att, hmm vet inte..
Jag var nämligen på en föreläsning om studiestress igår. Det var mycket bra! Jag är ganska ofta stressad, eftersom jag alltid tror jag ska hinna med fler saker på kortare tid än vad de egentligen gör. Tidsoptimist med andra ord!
Men det är inget fel med att vara stressad, det viktiga är att man hinner varva ner och återhämta sig också. Så jag är inte i någon stresskris direkt, känner inte att jag har några större problem.
Men det kan ändå vara bra med att förebygga stress. jag känner mig själv och jag är i många fall den där undvikaren, om det blir för mycket eller känns för jobbigt så skjuter jag det på framtiden, så blir det istället en gnagande svag ångestkänsla med saker man borde göra över en hela tiden.. Inte bra.
Nu när styrelsearbetet är igång på riktigt med möten och uppgifter stup i kvarten och Projekt 3 som är påfrestande är det extra viktigt att ha koll på sin tid. Jag vill ju gärna ha tid till annat än att befinna mig på Alnarp 24 7 lixom.
De kommande veckorna i stora drag nu då.
Skola grupparbete 9-16
Eget arbete med processboken och annat med projektet + styrelseuppgifter 16-17.30
Laga mat och äta den 18-19.30
Träna 20-21.30
Dator och annat skoj 21.30-23.30
Sova 23.30
Så här kommer det såklart inte se ut varje dag. Jag ska ha tid till att umgås med kompisar och gå på möten också på kvällarna, eller tillåta mig att bara sega en kväll och vara social i korridoren. Men att veta vad man har och spela med känns bra i alla fall :)
Nyår

Kommentera här: