Sista året

Har gått en vecka nu in på det sista året (troligtvis) på utbildningen. Wow, har klarat fyra år och bara ett kvar. Så snabbt det ändå har gått. Kursen jag har börjat nu heter Theme course - Thinking Eyes och den känns riktigt bra hittills. Vi är bara tio stycken i gruppen så det är god personlig stämning mellan oss och kursledaren känns engagerad och mycket kunnig. Framförallt tror jag att jag kommer ha nytta av det vi kommer lära oss och det känns väldigt intressant även om det ibland kan bli lite svårgreppat när det handlar om designteori som lätt går över till det filosofiska för att kunna förklara olika saker. Efter det långa sommaruppehållet så är både jag och min hjärna glada för att få ha kommit igång igen, ojoj vad hjärnan har fått jobba i veckan.
 
Alexander har också börjat plugga så på kvällarna har vi mesta varit slagna hjältar. Men det har ändå varit mysiga kvällar med tv eller film och god mat som vi har turats om att laga. Att pendla fram och tillbaka till Alnarp tar tid. Jag börjar inte förrän kl 10 för det mesta så det är en bra tid då man slipper värsta rusningen på morgonen. på vägen hem är det lite värre, men tror att bara jag kommer in i rutin och lär mig när tågen går så kommer det inte vara några problem. Jag brukar läsa bok vilket är mysigt och sen pluggar jag lite om det skulle behövas också, men mest så drar boken. Skönt att ha något vettigt att göra istället för att titta ut i det blå. Men lite sova kommer det kanske bli också framöver när man blivit mer bekväm med resandet.

Kommentera här: