Vardag

En riktig vardag har det varit idag, sådana daar som det finns en risk att man kanske glömmer bort ett slag men sedan när man tänker tillbaka på någon epok av ens liv så är det kanske just den vardagsdagen i slutet av Mars som komme upp i huvudet. Dagen när man bestämde sig att jobba hemma med exjobbet och sätter klockan alldeles för tidigt för man trodde gott om sig själv att man skulle palla gå upp men snoozar istället i 40 min innan man pallrar sig upp. Äter lite frulle innan jag jagar upp mister för att plocka ihop sin tvätt så vi kan tvätta kl 8. Sedan blev det koncentration på plugg. Alex var också hemma och pluggade så vi satt mitt imot varandra vid köksbordet och lyssnade på radio paradise. Vi gick och handlade innan det blev en enkel lunch på balkongen, falukorv och makaroner. Sedan tillbaka till plugget i några timmar, med en liten paus på soffelocket när ögonen var för trötta för att ta sig igenom en lång text. Efter lite obligatoriskt velande drog vi oss till gymmet där jag körde ett dans afropass, sånt gör en glad! Hem och laga mat, spaghetti och köttfärssås och sedan sätta sig mitt emot varandra igen i köket för att reda ut räkningar och annat viktigt som man gör i slutet av månaden. Inget speciellt idag, men ändå en väldigt bra dag i alla fall. 
 
 
 

Kommentera här: