Intervju

Tjoho, kallad på min andra intervju! I Göteborg denna gången och på torsdag är det dax.
Det är så blandade känslor inför en intervju för på ett sätt är man väldigt nära ett jobb och det börjar kännas aktuellt att börja fundera på hur det skulle gå till om jag praktiskt taget fick det och det ska börja organiseras boende och hela livskarusellen ska redas upp på något sätt. Det är svårt att fokusera på att söka andra jobb när man vet att det är en intervju i vänten. För varje gång man skickar in en ansökan till ett jobb så tänker man in sig i hur det skulle vara om jag fick jobbet just där. Ibland ser jag det framför mig med pirr i magen på att det skulle vara en spännande upplevelse att jobba just där. Men vissa platser är jättesvåra att se framför sig och det krävs mycket fantasi för att kunna tänka sig in i olika situationer. Jag har en känsla att det är slumpen som kommer avgöra var jag kommer hamna och att jag inte kan styra över det så mycket. De intervjuer jag blivit kallad till är från ansökningar jag gjort som jag inte alls var säker på om jag skulle vara något intressant för.Dock är det nog så att jag ändå kan styra det hela mer än jag tror, att det inte bara är slumpen utan att det gäller att trycka på dem rätta knapparna, att fatta telefonen och rikta in sig på bestämda mål. Hur som helst och hur det än går innebär en intervju en god erfarenhet och ett nödvändigt kvitto på att ens ansökning har något som inrtresserar, och det är mycket värt!

Kommentera här: