Året som gått, Del 3: Kompisar

Skolan slutade och därmed var det slut på den dagliga helt naturliga kontakten med folk och kompisar som man alltid hade. Nu krävdes det mer av en för att få träffas. Det är det man saknar mest med skolan att det var det bara att komma dit så var en stor del av vänskapskretsen där också.

Jag har ett "löfte" med mig själv att inte ge upp kontakter och vänner så lätt, något jag varit ganska dålig på innan. Tack vare det har jag fått bättre kontakt med många vänner detta året (spec med kanin-vännerna så har det blivit mycket skoj!)
De flesta har det inte alls varit svårt att träffa och hitta på en massa med. Jag har aldrig festat så mycket som jag gjort under detta året, och de flesta utekvällar i Ängelholm och Helsingborg har varit jätteroliga! Jag har aldrig fikat så mycket med kompisar (eller med gamlingar heller :P) Jag har aldrig tagit så många promedader under ett år som nu. Jag har aldrig tränat så mycket, okej där ljög jag. Jag och Ems var aktiva ett tag innan skidresorna men sen rann det ut i sanden tyvärr... :P

Andra kompisar har man fått kämpa med att hitta dagar då man kan träffas och alla är upptagan på sitt håll, när förslag efter förslag (vad och när och hur) stryks och det inte blir något av ens planer så blir man ju trött. Men det finns folk som man verkligen vill träffa och då hittar man alltid någon dag och andra som man har gett upp om...

Kommentera här: