Ett val...

Jag har varit med om det förr, jag har det nu och det kommer hända igen. Att aktiviteter krockar och man måste välja vilken man ska vara med på och vilken man ska skita i. Det händer egentligen hela tiden, men då är det småsaker och av vana så ordnar det sig utan att man går runt med beslutsångest och skuldkänslor. Det är de stora sakerna som är jobbiga, spec för en velig person.

Jag vet vad jag vill och jag har bestämt mig för ena saken, det är bara det att det andra alternativet är det jag borde ta. Jag kommer inte ångra mig om jag tar det heller det vet jag, det spelar större roll för människorna om jag väljer alt 2 och fler blir besvikna om jag inte väljer det. Familjen går före allt sägs det... det talar inte till min fördel i mitt beslut. Det är inte många som kan förstå varför jag väljer alt nr 1 men jag känner i hela mig att det är det jag vill vara med på, det är inte för att jag måste eller för att folk skule bli besvikna om jag inte väljer det, jag bara vill, är det ett tillräckligt bra argument??
















































Alt 1 är SM i kaninhoppning som klubben anordnar.
Alt 2 är mammas 50 -års resa till Rom, där en stor del av släkten följer med.

Kommentera här: