Studentrum

Det här med boende är inte lätt. Jag har inte tagit i med hårdhandskarna för att hitta något heller i och för sig, men jag vet inte hur jag ska börja :S

Jag håller tummarna på att jag ska få ett studentboende som hör till Alnarp, men vågar inte räkna med det. Om jag får ett boende där ska det firas! ;) Annars vet jag inte.. Pendla, eller leta rum i Lund, eller i surroundings? Eller allt samtidigt. Tittade på blocket och där är ett antal olika annonser om boende i alla former. T ex ett kollektiv, där de turas om att laga vegetariskmat 5 dagar i veckan eller en handritad karta över en lägenhet (Inget av dem var intressanta...).
 


Aja, får vänta och avvakta några dagar till. "Lottningen" som jag gick med i om boende på lommaborgen börjar idag, och om 5 dagar ska jag ligga på telefonen och få tag i den boendeansvariga på campus som kommer tillbaka från sin semester då.

Kommentera här: