WOOoow

Shit nu har det hänt grejer! Så mycket att jag inte hunnit uppdatera bloggen på dessa viktiga saker.

Börjar med Fredagen:
Mamsen var ledig och vi tog tillfället i akt att åka neråt för att ta oss en titt på området och ställa en cykel till mig i Åkarp. Dagen innan hae jag ringt på en annons på Blocket om ett rum i en lägenhet i Burlöv, vi hade bestämt att vi skulle komma och titta kl 12.00. Först åkte vi till Alnarp och pratade med studentboende ansvarig, men det var omöjligt att få boende där nu. Sen körde vi runt Alnarp, Lomma och Arlöv, flera varv!! egentligen uten mening. Det hade inte känts bra när jag pratat med kvinnan i telefonen igår, hon kunde knappt svenska och var inte trevlig så vi var inte säkra om vi skulle dit. Tillslut bestämde vi oss och ställde in adressen på GPS:en. Och kom dit. Fy vilket ställe! Inte alls mysigt område, tvärtom och det var stora längor med lägenhetshus. Vi gick inte ens in utan jag ringde från bilen och sa att vi inte kom.

Nästa stopp som GPS:en förde oss till var i utkanten av Lund. Jag hade tagit kontakt med tjejen som hyrde ut ett rum i sin lägenhet där bodde hon med sin katt. Men det var inte heller något trevligt ställe. Det var en sån röra i hela lägenheten, äkligt rörigt faktiskt, så det var inte intressant det heller. Sista chansen gav vi till ett nummer (också från blocket). Fick tag i honom och han var hemma så en ny adress och vi var iväg. Detta stopet var givande! Fräsch lägenhet och han som hyrde ut var trevlig och pålitlig. Han skulle ha fler som tittade på den i helgen så han skulle höra av sig i slutet med besked.

Nu var vi kissinödiga och hungriga så vi stannade till på centersyd och tog oss en bakad potatis. Sen inom blomsterlandet så jag fick handlat en blomma till värdarna för kräftskivan på kvällen. Sen hem fick först stå i en låång bilkö som gjorde mig ytterligare försenad till filan med Assai. De träffades kl 15.00 och jag kom dit 16.15 och var tvungen att åka igen kl 16.45 för att hinna göra mig iorning till kvällen, vilket jag typ ändå inte hann... Hade verkligen stressat hela dan... Men men, det blev en hellyckad kväll med kaeroke, kräftor, lekar, dans och Nick's!!

På kvällen så hörde han med rummet i lägenheten av sig att och sa at om jag ville hyra så skulle jag få första tjing. Så i lördags sa jag ja till det och på söndagkvället packade vi in mina saker och installerade mig i mitt nya rum. och nu sitter jag här!

Kommentarer:

1 Christina:

skriven

Tar du tåget från Lund nu till Åkarp? Eller där går någon buss?

Aja, har du vatt i Åkarp så har du ju iaf sett de områdena där jag rört mig hela livet :P

2 Hanna:

skriven

jag tar bussen från Lund till Åkarp, sen cyklar jag sista biten :)

Bor du i Åkarp eller Burlöv? jag får komma och hälsa på dig sen nån gång :)

3 Christina:

skriven

Aaa, men är det inte närmare att ta tåget? Bussarna i åkarp stannar ju så långt borta (om man ska mot alnarp) :O

Jag bor i Åkarp, som ligger i Burlöv ;) men ja, åkarp ^^

Du är så välkommen. Bor 10min från tåget i åkarp om man går. 10min från bussen om man cyklar.

4 Hanna:

skriven

Nää jag tror inte det, eftersom jag bor i södra den av Lund och det tar ca 10 min att komma till åkarp, sen har jag cyklen vid busshållsplatsen och det tar ca 10 min att cykla till Alnarp (Om man inte måste stanna och vänta på tågen när bommarna är mere)

5 Christina:

skriven

Aaa, ja då förstår jag. Kan va jag som cyklar långsamt också :P

Jag såg dig idag föresten ^^ Jag körde som vanligt mot röda ljus, men annars kommer man ju inte över bommarna :P

Om du såg en ceris bil var det iaf jag, insåg inte det var du fören jag kört förbi.

När du kommer med bussen pch passerar hjärup så strax efter första stoppet så kolla till höger (på vänster sida ligger ljungshandel eller ngt sont), där går Holly i en hage iaf ;)

6 Hanna:

skriven

ahh coolt ska hålla utkik efter henne ;)

kul att du såg mig, såg tyvärr inte dig :P

De bommarna håller på att göra mig galen!! de är ju nere jättelänge! och imorse var bussen försenad i 20 min och sen cyklar jag i ilfart men så går bommarna ner precis innan så får man stå där i 10 min suck finns det någon väg under järnvägen som ckså leder till alnarp?

7 Christina:

skriven

Haha, 10min är inget. Det kan vara nere i 20min utan problem ;)

Mjo, asså om du kommer från bussen så kan man svänga ner till höger på en väg precis innan järnvägen (där ligger en pizzeria på hörnet). Så följer man bara den så ser man en tunnel. Sen precis när du kommit under den så svänger man in till vänster på en grusväg så följer man den så kommer man till andra sidan bommarna. Men det tar väl 3-4min extra att cykla där.

Kommentera här: